سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانش در دل که دانشی سودمند است و دانش بر زبان که حجّت خدا بر بندگانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

یا این دل شکستة ما را صبور کن

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/9/8 3:56 عصر

یا این دل شکستة ما را صبور کن / یا لا أقل به خاطر زینب ظهور کن

دیگر بتاب از افق مکه ، ماه من! / این جاده های شب زده را غرق نور کن . . .




کلمات کلیدی :

قــــدر لـحـظـه ها را بـــدان

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/30 9:9 عصر

قــــدر لـحـظـه ها را بـــدان

زمـــانـی مـی رســد کــه تــــو دیـــگـر قــــادر نـــیستی بــگـویـی :

” جــــبـــران مــی کـــنم “




کلمات کلیدی :

قدر چیزی را که داری بدان

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/30 9:4 عصر

قدر چیزی را که داری بدان

قبل از اینکه زمان به تو یادآوری کند :

باید قدر چیزی را که داشتی می دانستی . . .




کلمات کلیدی :

راه حل رفع عذاب

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/27 9:56 عصر

راه حل رفع عذاب

حل این مشکل به یکى از دو وجه امکان دارد: وجه اول این که به مقدار طلب بستان‏کار از حسنات بدهکار برداشته مى‏ شود و به طلب‏کار داده مى‏ شود. وجه دوم این که اگر حسناتى نداشت به همان مقدار از سیئات شاکى برداشته و در نامه عمل بده‏کار ثبت مى‏ شود.

شخصى از امام باقر یا صادق علیه‏السلام روایت کرده که فرمود: بده‏کار را در قیامت حاضر مى‏کنند در حالى که شدیداً وحشت زده و نگران است، اگر حسناتى دارد از او مى‏گیرند و به طلب‏کارش مى ‏دهند و اگر حسناتى نداشت از گناهان طلب‏کار مى‏ گیرند و به بده‏کار مى‏دهند.

رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله فرمود: «شخصى را در قیامت براى حساب در محضر خداى متعال حاضر مى‏سازند و نامه اعمالش را به دستش مى‏دهند، وقتى در آن نگاه مى‏کند حسناتش را در آن مشاهده نمی کند، مى‏ گوید: خدایا! این نامه عمل من نیست، چون عمل‏هاى صالح خود را در آن نمى ‏یابم. در جواب گفته مى ‏شود: پروردگارت اشتباه و فراموشى ندارد. حسنات تو به واسطه غیبتى که از مردم کرده‏ اى به آنان داده شده است. سپس شخص دیگرى را براى حساب حاضر مى‏ سازند و نامه عملش را به دستش مى‏ دهند. هنگامى که در آن مى نگرد عبادت‏هاى فراوانى در آن مشاهده مى‏ کند که آنها را انجام نداده است، مى‏ گوید: خدایا! این نامه عمل من نیست چون بعضى کارهایى که انجام نداده ‏ام در آن ثبت شده است. در جواب گفته مى‏ شود: چون فلان کس از تو غیبت کرده بود، در عوض حسنات او را به نامه عمل تو منتقل کردیم.»

منبع :گناه شناسی ایت الله امینی




کلمات کلیدی :

انواع ظلم

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/27 9:53 عصر

انواع ظلم

امیرالمؤمنین علیه‏السلام فرمود: ظلم سه گونه است: اول ظلمى که بخشیده نخواهد شد، دوم ظلمى که بدون دادستانى رها نمى ‏شود، سوم ظلمى که مورد بخشش قرار خواهد گرفت. ظلمى که بخشیده نخواهد شد عبارت است از شرک به خدا، قرآن مى ‏فرماید: «إِنَّ اللّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِـهِ». اما ظلمى که بخشیده مى ‏شود ستم کوچکى است که هر انسانى نسبت به خودش روا داشته است. اما ظلمى که بدون حساب رها نمى ‏شود عبارت است از ظلم بندگان نسبت به یکدیگر.، قصاص در آن‏جا بسیار دشوار خواهد بود، سختى آن در حد زخم کارد و زدن تازیانه نیست بلکه بسیار سخت‏تر است.

رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله فرمود: «هر کس از قصاص مى ‏ترسد از ستم به مردم خوددارى کند.»

مشکل حساب‏رسى به حق الناس در قیامت این است که در آن‏جا چیزى ندارد تا به طلب‏کاران بدهند؛ مثلاً کسى که اموال مردم را در دنیا غصب کرده یا نفقه زن و فرزندانش را نداده یا شخصى را کشته و دیه ‏اش را نپرداخته یا ضربه‏اى به مظلومى زده و دیه ‏اش را نداده یا زیان مالى به کسى زده و جبرانش نکرده یا از کسى غیبت کرده یا به او توهین و هتک حرمت کرده و راضى‏ اش نساخته است، در قیامت و به هنگام دادرسى چیزى ندارد تا به طلب‏کاران بپردازد.




کلمات کلیدی :

سخت‏ترین مراحل حساب، رسیدگى به حقوق مردم و ظلم‏های بندگان نسبت ب

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/27 9:51 عصر

سخت‏ترین مراحل حساب، رسیدگى به حقوق مردم و ظلم‏های بندگان نسبت به یکدیگر است

سخت‏ ترین مراحل حساب، رسیدگى به حقوق مردم و ظلم‏های بندگان نسبت به یکدیگر است. انسان‏ها با هم زندگى مى ‏کنند و نسبت به همدیگر حقوقى دارند. رعایت حقوق یک وظیفه الهى است که انبیاء الهی در باره آن تأکید داشته‏اند. و در قیامت مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

به طور کوتاه به برخى از آنها اشاره مى ‏کنم: هر یک از زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان، خویشان و نزدیکان، همسایگان و شهروندان، جوانان و سال‏خوردگان، معلمان و دانشجویان، ثروتمندان و تهى ‏دستان، کارگزاران و زیردستان، هم‏کیشان و هم‏وطنان و... نسبت به یکدیگر وظایف و حقوقى دارند. که رعایت آنها یک وظیفه وجدانى، اجتماعى و شرعى است. و تضییع آنها یک گناه و جرم محسوب مى شود، که در قیامت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

امکان دارد خداى متعال در قیامت از حقوق تضیع شده خودش صرف نظر کند، ولى از حقوق تضیع شده بندگان نسبت به یک‏دیگر صرف نظر نخواهد کرد؛ مگر این که خودشان رضایت دهند و از دادخواهى صرف نظر کنند.




کلمات کلیدی :

محرم شد نمی خواهی بیایی؟

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/27 12:55 عصر

محرم شد نمی خواهی بیایی؟

  

الا ای صاحب قلبم کجایی؟

محرم شد نمی خواهی بیایی؟

 

خوشا آن شور و حال و اشک و آهت 

 خوشا آن ناله های نینوایی

 

خوشا بر حال تو هروقت که خواهی

کنار تربت آن سر جدایی





کلمات کلیدی :

هردم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/13 6:49 عصر

هردم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ،

این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله ،

یک زن میان محملی اندر غم و تاب و تب است ،

این زن صدایش آشناست ، ای وای بر من زینب است..!





کلمات کلیدی :

خواستم شکوه کنم ، به دلم بد آمد

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/13 6:48 عصر

خواستم شکوه کنم ، به دلم بد آمد ،

یادم افتاد کسی هست که خواهد آمد ،

حتم دارم کلماتش همه باران هستند ،

حرفهایش به دل انگیزی قرآن هستند ،

عطر هر گل چو مسیح از نفسش می بارد ،

چه شبی می شود آن شب که علم بر دارد..!





کلمات کلیدی :

کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 92/8/13 6:43 عصر

امام حسین (ع) فرمودند : کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ،

دیرتر به آرزویش می رسد

و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود.





کلمات کلیدی :

<   <<   16   17   18   19   20   >>   >