سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل ها بر دوستی آن که به آنها نیکی کند و دشمنی آن که بدان ها بدی کند، سرشته شده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

حکایت - آه مظلوم

ارسال‌کننده : نورا حمید سرخه در : 93/3/31 9:42 عصر


گر ضعیفی در زمین خواهد امان          غلغل افتد در سپاه آسمان


مرحوم علامه جعفری از مرد مورد وثوقی نقل می کرد:


در یکی از روزها از فرط خستگی، شبانه برای خوابیدن و استراحت به منزل آمدم. همینکه چشمانم گرم شد و در آستانه خواب عمیق قرار گرفتم خروسِ خانه به خواندن آواز درآمد و مرا بیدار کرد. بار دیگر از شدت خستگی به خواب رفتم. پس از گذشت اندک زمانی دوباره صدای آواز خروس خواب را از چشمانم ربود، و این واقعه چندین بار تکرار شد تا اینکه عصبانی و خواب آلود برخاستم و از شدت ناراحتی قصد خروج از منزل نمودم. در وسط حیاط با خروس آوازخوان مواجه شدم. در حالت خشم چنان ضربه ای بر گردن خروس وارد کردم که خروس به گوشه ای از حیاط پرتاب شد. از خانه خارج شدم و در کنار خیابان به راه افتادم تا به محل کار بازگردم. مشغول رفتن بودم که ناگهان دستی با قدرت بر پشت گردنم اصابت کرد و در جوی کنار خیابان افتادم. چون از جای برخاستم، مردی را دیدم که با حیرت از من عذرخواهی می کرد. او گفت مرا ببخشید، شما را با دوست خود اشتباه گرفتم و چون از او دلخور بودم، به گمان اینکه شما همان دوست من هستید چنین کردم. این واقعه و هزاران واقع? مشابه به ما نشان می دهد که ظلمِ ظالمان بی پاسخ نخواهد ماند.


امان خواهی و پناه جوییِ مظلومی که دستش از چاره کوتاه است و فرصت دفع ظلم و دفاع از خود را ندارد، فریاد بلندی است که طنین آن هم? جهان را پر می کند و فرشتگان را با خبر می سازد و نیروهای غیبی را به یاری آن مظلوم بسیج می کند. بی تردید آه مظلوم گریبان ظالم را خواهد گرفت و او را به هلاکت خواهد رساند. آنجا که پای انسان مظلومی در میان است که فرصت و قدرت دفاع از خود را ندارد و فریاد خواهی می کند، سپاه غیبی به یاری او بر می خیزد و داد او را از ظالم می ستاند.

 

 

 

منبع:ab-ojeparvaz.mihanblog.com 




کلمات کلیدی :